Horeca verzekeringen

Horeca verzekeringen 
Als horecaondernemer gaat uw aandacht aller eerst uit naar uw gasten en uw locatie. Toch is het verstandig soms stil te staan bij uw bedrijfsrisico’s. Bent u wel goed verzekerd tegen inbraak of een keukenbrand? Een brand of een inbraak kan veel schade veroorzaken. Welke verzekeringen sluit u daarvoor af? 

Risico’s in de horeca

In de horeca zijn veel bedrijven actief. Er zijn hotels, restaurants, cafetaria’s maar ook cateringbedrijven. Hoewel ieder van deze bedrijven anders is, lopen horecabedrijven vergelijkbare risico’s. De meest voorkomende schades hebben wij voor u op een rij gezet.

Diefstal van geld of inventaris

In de horeca wordt  veel met contant geld gewerkt. Daardoor komt diefstal en vals geld regelmatig voor. Ook kostbare inventaris, zoals uw keuken apparatuur, is niet altijd veilig. 

Brand-, water- en koelschade

Schade door brand, koelinstallaties of lekkage komt regelmatig voor in de horeca. Uw fornuis, frituur en koeltechniek zijn onmisbaar, maar ze vormen ook een risico. Voor uw pand, inrichting, voorraad en uw personeel. 

Is het pand in uw eigendom. Dan bent u verplicht om een opstalverzekering of brandverzekering te nemen zodra u een hypotheek wilt afsluiten. Zo weet de hypotheekverstrekker dat u de hypotheekschuld ook kunt betalen als uw bedrijf afbrandt.

Opstalverzekering: Deze verzekering gaat over het gebouw. Een opstalverzekering keert uit als er schade ontstaat aan het gebouw ten gevolge van brand, ontploffing en blikseminslag. Als je ook andere oorzaken van schade aan je gebouw wilt verzekeren (bijvoorbeeld waterschade en stormschade) kun je een uitgebreide opstalverzekering nemen. Je kunt zelfs in de uitgebreide opstalverzekering ook de schade aan je ruiten (glasverzekering) opnemen.

Huurt u de horecaruimte? Ook dan kan schade voor hoge kosten zorgen. Standaard vergoedt de eigenaar niet uw aanpassingen aan het gebouw. Hebt u een nieuwe keuken of bar aangelegd? Dan komt schade daaraan mogelijk voor uw eigen rekening.

Huurdersbelangenverzekering: Deze verzekering is mogelijk van belang als je huurder bent van het horecapand. Als je als huurder kostbare verbouwingen hebt laten aanbrengen (je hebt een heel nieuwe keuken laten bouwen) doe je er verstandig aan de verbouwing te verzekeren tegen schade. De verbouwing valt niet vanzelf onder de opstalverzekering van de eigenaar en daarom is het verstandig om als huurder de verbouwing te verzekeren.

Bedrijfsschade door stilstand van uw bedrijf

Het kan gebeuren dat u door schade tijdelijk ander onderdak nodig hebt of dat u in het slechtste geval uw bedrijf tijdelijk moet sluiten. U loopt dan omzet mis terwijl de vaste kosten doorlopen. Kosten voor noodoplossingen en schadeherstel komen daar bovenop. Zonder goede verzekering kan bedrijfsstilstand het einde van een gezond bedrijf betekenen.

Aansprakelijkheid voor schade of letsel

Heeft een gast een voedselvergiftiging opgelopen? Of zakt hij door een stoel? Een klant of leverancier kan u aansprakelijk stellen voor schade of letsel. Bij blijvend letsel of misgelopen inkomsten gaat het vaak om hoge kosten.

Uw bedrijf

U bent druk in de weer om uw onderneming een succes te maken. Dat succes is afhankelijk van allerlei interne en externe factoren. U voert de regie, neemt beslissingen en zet de koers uit, dat kan alleen als u realistisch met risico's omgaat.

Goed risicobeheer betekent in kaart brengen welke risico's uw bedrijf kent en wat de impact van schade is op uw bedrijf continuïteit. Vervolgens bepaalt u welke risico's u zelf kunt dragen en welke u beter verzekert. Ook het opstellen van een preventieplan is onderdeel van risicomanagement.

Het hangt helemaal van de aard van uw bedrijf af welke verzekeringen nodig zijn. Ga niet over een nacht ijs, maar zorg voor een grondige risicoanalyse en uitgekiende verzekeringen. Al vele jaren lang brengen wij deze risico's voor onze klanten in kaart en zorgen voor adequate dekkingen. Graag zijn wij ook u hierbij van dienst.

De ondernemer

Als ondernemer bent u de stuwende kracht van uw bedrijf, U bedenkt plannen, volgt uw koers, motiveert medewerkers, overtuigt klanten en onderhandelt met leveranciers. Uiteraard treft u alle maatregelen die nodig zijn om alles op rolletjes te laten verlopen. Waarschijnlijk bent u dag in dag uit met uw bedrijf bezig.

Maar hoe is het gesteld met uw persoonlijke situatie? Heeft u daarvoor alles net zo goed geregeld als voor uw bedrijf? Wat gebeurt er als u persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld als bestuurder of als DGA? Wat gebeurt er als uw compagnon plotseling komt te overlijden? Ook de financiële basis van uw privéleven moet goed in elkaar zitten en verdient u volle aandacht 

 

Klantenservice en snel contact opnemen

Snel regelen in uw account

Volg uw bestellingen, betaal uw facturen, bekijk  tegoeden en spaar punten op uw
bestellingen.

Snel contact opnemen?

We helpen u graag de juiste keuze te maken.
Onze klantenservice staat van 09.00 - 17.00 uur voor u
klaar.